Nr. Vium Børnehus

Velkommen til Nr. Vium Børnehus, en institution der ligger i et landområde, omringet af en skøn natur.

Vi er et dagtilbud med børn i alderen 0-6 år. Vi er normeret til ca. 35 børn.

Vi er spring ud certificeret institution ved friluftsrådet de grønne spirer og har det blå flag, hvilket betyder vi at vi har fokus på børnenes sansemotoriske udvikling med naturen som springbræt. Og hvor børnene opnår stor viden og erfaring om og med naturen.

Vi er i gennemrenoverede lejede lokaler, hvor hele institutionen er blevet samlet under et tag i sommeren 2016, og hvor vi har motoriksal til rådighed hele dagen. Herudover stort køkken til rådighed med hæve sænke borde til børnene, som vi benytter i forbindelse med maddage og bagning.
Hen over forår/sommer 2018 er der etableret ny stor legeplads, som ligger i forbindelse med boldbaner.
Derudover har vi en dejlig skovhytte med naturlegeplads, bålplads, udekøkken, nyttehave og skov, som vi ugentligt benytter.
Vi er tæt omringet af marker og å i nærområdet.

I Nr. Vium Børnehus arbejder vi udfra Ringkøbing Skjern kommunes værdier:

Vi er ordentlige

Vi er nysgerrige

Vi handler

samt Rinkøbing-Skjern kommunes børn og familiepolitik (herunder fælles børne og unge syn - anerkendende, ressourcefokuseret og inkluderende tankegang). Samt dagtilbudsloven og den styrkede pædagogiske læreplan.

Vi lægger vægt på:

at der er plads til forskellighed

at se det enkelte barn i gruppen

at fremme og styrke børnefællesskaber, tænkt ind i leg og aktiviteter.

at vise gensidig respekt - voksne såvel som børn

at undersøge og opleve nærmiljøet, udforske naturen omkring os, da det appellerer til følelserne, fantasien, styrker motorikken og pirrer nysgerrigheden.

at skabe tryghed, give omsorg og nærvær

at fremme barnets lyst til leg, læring og aktiviteter

At fremme børns trivsel, læring, udvikling og dannelse - udfra de 6 læreplanstemaer med ekstra fokus på natur, bevægelse og sprog.

Praktiske oplysninger:

Åbningstider:

Mandag til torsdag 6.15-16.45

Fredag 6.15-15.30

Kontakt os på Tlf. nr. 99741616 for besøg eller rundvisning

Velkomstfolder Nr. Vium Børnehus

Shape Created with Sketch.