Nr. Vium-Troldhede Skole

Nr.Vium-Troldhede Skole tilbyder undervisning for elever i børnehaveklasse til og med 6. klassetrin. Eleverne undervises bredt i henhold til de rammer, der udstikkes i folkeskoleloven!

Skole og fællesskab hænger sammen. Nr. Vium-Troldhede Skole tilbyder i et tæt samarbejde med forvaltning, forældre, foreninger og lokale aktører undervisning i et topmoderne og inkluderende læringsmiljø.

Skolen blev i 2009 hovedrenoveret og og under renoveringen blev der tilbygget en helt ny afdeling, der rummer indskoling, bibliotek og elevtoiletter.

Skolen har moderne IT-faciliteter, herunder elektroniske tavler på hele skolen, ligesom hele skolen dækkes trådløst, så eleverne er i stand til at arbejde med moderne informationsteknologi under funktionelle og fleksible forhold. Skolen underviser bredt i brugen af moderne teknologi, og eleverne anvender løbende PC,  iPad, LEGO WeDo, LEGO Mindstorm, Microbit m.m.

Nr.Vium/Troldhede skoledistrikt ligger i et meget naturskønt område, og vi har fra skolen kort afstand til skove, åer, søer og hedearealer, der tilsammen udgør en meget smuk ramme for vores ophold i naturen.

Vores elever oplever en tryg og vedkommende skoledag, hvor høj faglighed, udeliv, daglig bevægelse, musik og sang danner fundamentet for kreativitet og vækst.

Skolens engagerede personalegruppe er veluddannet, på forkant med udviklingen, og altid optaget af at skabe de bedst tænkelige rammer og betingelser for elevernes undervisning.

Som noget særligt tilbyder skolen tværfaglig undervisning hver fredag, hvor eleverne får mulighed for ekstra fordybelse indenfor specifikke fagområder, gæstelærerbesøg, ture ud af huset og meget andet. Via dette link, kan du/I læse mere om disse fredage: https://www.dmskoleudvikling.dk/artikel/nrvium-troldhede-skole-2018-rin…

Nr. Vium-Troldhede Skole er en åben skole. Vi ønsker at forberede eleverne på livet udenfor skolens mure, hvorfor lejrskoler, virksomhedsbesøg og en udlandstur til Berlin i 6. klasse er integrerede elementer i skolens tilbud.

Ikke to mennesker er ens. Vi har forskellige individuelle talenter og kompetencer, og det er skolens klare mål, at vi forfølger disse, så alle elever forlader skolen som livsduelige unge mennesker med selvværd og mod på livet.

”Træd varsomt, her bliver mennesker til… ”

Folder-skolen-webversion_1.pdf

Shape Created with Sketch.